Engageret og idérig barselsvikar for organisationskonsulent på vækstområdet

10.07.2018

Vores dygtige organisationskonsulent for vækstområdet skal på barsel og derfor søger vi en barselsvikar, der kan sikre det momentum for pigespejderne, som vi oplever i øjeblikket.


De grønne pigespejdere arbejder med at få piger til at turde mere – også at begå fejl. Igennem udfordrende aktiviteter lærer vi pigespejderne at gribe de muligheder, der kommer deres vej. Det er der endnu flere piger, der har brug for at erfare. Derfor arbejder vi målrettet med at få flere børnemedlemmer og sikre et mangfoldigt hold af ledere og rollemodeller til dem.

Gennem samarbejde med andre aktører og udviklingstiltag i de lokale spejdergrupper arbejder vi på at tilbyde pigespejderi til endnu flere piger. Vores dygtige organisationskonsulent for vækstområdet skal på barsel og derfor søger vi en barselsvikar, der kan sikre det momentum for pigespejderne, som vi oplever i øjeblikket.

Vi søger en erfaren konsulent med faglighed og viden om udviklingsprojekter til at videreføre igangværende projekter og samarbejder. De grønne pigespejdere fylder 100 år i 2019 og en stor del af din tid kommer til at gå med de mange begivenheder, der skal markere vores jubilæum og vise vejen for pigespejderne i de næste 100 år.

Dine primære opgaver bliver også at drive Vækstlaboratoriet – hvor vi afprøver ideer til vækst i mindre skala, inden vi udbreder til hele landet, facilitere udviklingsprocesser i lokale spejdergrupper, samarbejde med HR-patrulje om at rekruttere frivillige voksne og igangsætte nye projekter, der får flere piger til at vælge pigespejder som fritidsaktivitet.

Du skal altså både lede nationale projekter og understøtte vores 120 spejdergrupper i deres lokale væksttiltag.

Vi forventer af dig:

  • At du har lyst til at arbejde i en politisk styret organisation, hvor frivillige og ansatte arbejder tæt sammen om at realisere strategiens mål.
  • At du med udgangspunkt i det eksisterende arbejde har mod på og lyst til at drive projekterne videre for at øge medlemstallet.
  • At du har erfaring med at arbejde med væksttiltag fra en virksomhed eller organisation.
  • At du har erfaring med projektledelse.
  • At du kan designe og styre udviklingsprocesser for og med forskellige interessenter.
  • At du er engageret og kan inspirere folk omkring dig.
  • At du trives i et miljø med vekslende opgaver både på strategisk og operationelt niveau.
  • At du har stærke faglige og sociale kompetencer, som du bringer med ind i samarbejdet, og du bidrager til en fælles opgaveløsning.
  • At du er nysgerrig af natur og drives af mulighederne for at gøre en forskel.
  • At du kan arbejde udadvendt og har lyst til at opsøge og opbygge netværk med vores mange frivillige.

Det er desuden en fordel, hvis du:

  • har erfaring med at arbejde sammen med frivillige eller selv har lavet frivilligt arbejde
  • har et netværk inden for både private og offentlige aktører.

Om os:

De grønne pigespejderes korpskontor er en moderne arbejdsplads med flekstid og skønne omgivelser på Holmen. Vi er fem konsulenter, en generalsekretær og to studentermedhjælpere, der vægter et stærkt kollegialt fællesskab.

Kontorets rolle er at understøtte og udvikle engagerede frivilliges arbejde og skabe bæredygtige samarbejder med andre organisationer. Der er højt til loftet, og vi arbejder ud fra en tillidsbaseret tilgang. Vores hverdag er varieret, udfordrende og har et højt tempo, og her er rig mulighed for faglig og personlig udvikling. Vi har et godt og stærkt samarbejde på tværs af ansatte og frivillige.

Du kan læse mere om vores strategi og organisering på www.pigespejder.dk.

Ansøgning og ansættelsesforhold:

Stillingen er et barselsvikariat i en periode på minimum 10 måneder på fuld tid. Ansættelsesstart er snarest muligt og senest 1.10.2018.

Du refererer til De grønne pigespejderes generalsekretær.

Arbejdsstedet er på Spejdercenter Holmen, Arsenalvej 10, 1436 København K.

Der må i perioder påregnes indenlands møde- og rejseaktivitet med både aften- og weekendarbejde.

Send ansøgning og CV i én samlet pdf til job@pigespejder.dk. Ansøgningsfrist er d. 15. august. Vi holder ansættelsessamtaler i uge 34 og 35.

Har du konkrete spørgsmål til stillingen, kan du rette dem til Generalsekretær Birgitte Meisner Nielsen på bmn@pigespejder.dk eller ringe på 29 11 92 74 fra uge 32.


Bookmark and Share

Ved at anvende vores hjemmeside accepterer du at vi og vores samarbejdspartnere bruger cookies for at få hjemmesiden til at fungere, for at lette brugen af den, til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Du kan sige 'nej tak til cookies' her, eller du kan læse her, hvis du vil vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem.

Klik her for at aktivere brugen af cookies og lukke denne meddelelse.

Denne side har brug for at benytte cookies - du bør ikke slå brugen af cookies fra

Denne side har brug for at benytte cookies - du bør slå brugen af cookies til for at benytte den som tiltænkt.

Cookies er i øjeblikket slået fra for dette website. Klik her for at aktivere brugen af cookies og lukke denne meddelelse.
læse her, hvis du vil vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem.

Klik her for at aktivere brugen af cookies og lukke denne meddelelse.