Økonomi

Uanset om I arbejder med et stort eller et mindre projekt, har I en økonomi, som I skal holde styr på. Her kan I få vejledning til de vigtigste elementer. Hvis I er i tvivl om noget, er I altid velkomne til at kontakte Korpskontoret.

Budget og regnsskab

Til alle former for projekter, skal der laves et budget. I finder de økonomiske rammer for jeres projekt i projektbeskrivelsen. Brug budget- og regnskabsskabelonen her til at lave jeres budget. Her er der plads til alle udgifter i forbindelse med jeres projekt, samt eventuelle indtægter i form af f.eks. deltagerbetaling eller fundraising. Se også denne vejledning til, hvordan I udfylder budgettet. Budgettet skal godkendes af jeres kontaktperson.

Det er vigtigt, at I husker at have alle udgifter i forbindelse med jeres projekt med i budgettet. Det er kun jer, der ved, hvad I kommer til at bruge penge på, så der findes ikke en facitliste over, hvad I skal huske at have med i budgettet.

I kan også altid få hjælp til budgetlægningen af jeres kontaktperson eller Korpskontoret. Så spørg endelig, hvis I er i tvivl om noget.

Senest 4 uger efter jeres projekts afslutning skal I aflevere regnsskab for projektet til korpskontoret. Hertil bruges samme skabelon som til budgettet. Alle bilag på udgifter skal være vedlagt regnskabet som I skal sende til bogholderi@(if you can see this please update your browser)korpskontoret.dk eller De grønne pigespejdere, Arsenalvej 10, 1436 København K. Husk at angive hvilket projekt det drejer sig om.

Hvis nogle af bilagene på jeres udgifter er sendt direkte til korpskontoret, kan I ligeledes henvende jer til bogholderi@(if you can see this please update your browser)korpskontoret.dk for at få fat på dem.

Aftaler og indhentning af tilbud

Det er jeres ansvar, at indhente tilbud på diverse ting i forbindelse med jeres projekt. Dog er det kun korpskontoret, der kan indgå aftaler. Derfor skal I altid sørge for at sende kontrakter og tilbud til korpskontoret på info@(if you can see this please update your browser)pigespejder.dk og angive De grønne pigespejdere, Arsenalvej 10, 1436 København K som fakturaadresse.

Hvis tilbuddet er i orden, godkendes det og sendes tilbage til jer, så hurtigt som muligt.

Afregning/a conto

Hvis I har brug for at betale regninger, der ikke kan sendes direkte til Korpskontoret til betaling, skal I selv sørge for det. Hvis I selv lægger ud, får I refunderet pengene ved at udfylde det afregningsbilag, I finder her, og vedlægge bilagene på udgifterne.

Hvis det drejer sig om store beløb, eller hvis I har mange udlæg, har I mulighed for at få udbetalt et a conto beløb fra Korpskontoret. Beløbet udbetales på baggrund af jeres budget, og skal afregnes sammen med regnskabet senest 4 uger efter projektets afslutning.

Dokumentation

Det er vigtigt, at alt omkring økonomien i jeres projekt bliver dokumenteret. Det betyder, at alle beslutninger, I tager, der har økonomiske konsekvenser, skal føres til referat, samt at alle fakturaer og andre bilag skal gemmes.

Bookmark and Share

Ved at anvende vores hjemmeside accepterer du at vi og vores samarbejdspartnere bruger cookies for at få hjemmesiden til at fungere, for at lette brugen af den, til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Du kan sige 'nej tak til cookies' her, eller du kan læse her, hvis du vil vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem.

Klik her for at aktivere brugen af cookies og lukke denne meddelelse.

Denne side har brug for at benytte cookies - du bør ikke slå brugen af cookies fra

Denne side har brug for at benytte cookies - du bør slå brugen af cookies til for at benytte den som tiltænkt.

Cookies er i øjeblikket slået fra for dette website. Klik her for at aktivere brugen af cookies og lukke denne meddelelse.
læse her, hvis du vil vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem.

Klik her for at aktivere brugen af cookies og lukke denne meddelelse.