Trin til succesfuld medlemskampagne

1. Fastsæt en kampagnedag

Sæt jer sammen i ledergruppen og beslut hvilken eller hvilke dag(e) i marts 2019 I vil holde åbent hus. Husk også at planlægge, hvornår I holder de indledende møder op til jeres åbent hus. Meld dato for åbent hus ind til korpskontoret på kampagne@pigespejder.dk – så bliver gruppen en del af den regionale og nationale presseindsats.

2. Gør opmærksom på jeres åbent hus – udnævn en medieagent

Udpeg en medieagent, der er ansvarlig for at gøre opmærksom på jeres åbent hus i lokalområdet og online på hjemmeside, Facebook og Instagram. Se medieagentens opgaver længere nede på siden.

3. Afhold de indledende møder med gruppen

Læs i kampagnehæftet om ideer til to møder for spirer og grønsmutter, hvor I sammen laver forberedelser til kampagnedagens åbent hus.

4. Forbered jeres åbent hus

Læs kampagnehæftet grundigt igennem og aftal, hvem af lederne, der gør hvad – særligt hvem der skaffer materialer, som I ikke allerede har i spejderhuset. Find illustrationer og videoer til aktiviteterne på pigespejder.dk/kampagne

5. Åbent hus

Nyd dagen hvor det vrimler med nysgerrige piger og deres forældre. Afsæt tid og personer til at tale med forældrene. Byd på kaffe og snak om, hvad deres pige får ud af at være pigespejder. Husk også at få forældrenes kontaktoplysninger – du skal bruge dem til at sende en opfølgende mail allerede samme aften.

6. Følg op på en succesfuld dag

  • Giv deltagerne pigespejdermerchandise med hjem. Fyld en kløverpose – og husk også at lægge gruppens program i.
  • Læg billeder på Facebook og Instagram (husk fototilladelse)
  • Send pressemeddelelse (find skabelon på pigespejder.dk/kampagne)
  • Tag kontakt til forældrene og send dem allerede samme aften en mail, hvor I fortæller om pigespejder og siger tak for lån. Se skabelon til forældremail (henter wordfil.)

Medieagentens opgaver

  • Skriv navn og kontakt på lokal medieagent til kampagne@pigespejder.dk
  • Bestil PR-materiale på 55°NORD
  • Hæng plakater op i lokalområdet
  • Meld tid og sted for jeres åbent hus til kampagne@pigespejder.dk
  • Fortæl om kampagnen på jeres Facebookside – skift til kampagne-coverbillede
  • Indsæt kampagneheader på gruppens hjemmeside. Headeren kan downloades fra pigespejder.dk/kampagne
  • Brug de billeder til Facebook og Instagram med invitation til dagen og “tak for i dag”, som kontoret har lavet
  • Udfyld pressemeddelelsen med gruppens informationer og send den til lokalmedierne – både aviser og radiostationer
  • Udsend pressemeddelelse efter succesfuld afholdt event – send til samme liste lokalmedier

Engagér bestyrelsen som Forældreværter

  • Få forældrenes kontaktoplysninger, når de afleverer deres pige – smart at skrive det direkte ind på telefonen eller en ipad – så er det lettere at sende emails ud om aftenen
  • Vær tilstede fra start til slut og hav tid til at svare på spørgsmål
  • Servér the og kaffe ved afslutning og henvend dig aktivt til forældrene og hør om de har spørgsmål. Fortæl, hvordan pigespejderne giver pigerne mod og gåpåmod.
  • Giv en forældrefolder med hjem – bestil dem på 55°NORD
  • Send tak for i dag-mail til forældrene allerede samme aften, som I har holdt åbent hus. Brug denne email skabelon