Spejdernes Administrationsfællesskab (København) søger proces- og udviklingskonsulent

04.05.2021

Barselsvikariat med mulighed for fastansættelse

Kan du se dig selv arbejde i en politisk styret verden, hvor hverdagen hurtigt kan forandre sig? Vil du arbejde med kurser for engagerede frivillige spejdere? Sikre GDPR-compliance i hele huset? Og understøtte børne og ungdomsorganisationers samarbejde om fælles interesser? – Så er du måske vores barselsvikar til stillingen som Proces- og udviklingskonsulent i Spejdernes Administrationsfællesskab.

Ansøgningsfrist

16-05-2021

Lokation

Arsenalvej 10
1436 København K

Vi søger en engageret barselsvikar, der ønsker at arbejde i en organisation, hvor service er i højsædet. Stillingen er på 37 timer om ugen og har en varighed på ca. et år med opstart fra den 2. august 2021 og med mulighed for fastansættelse. Du bliver ansat i Spejdernes Administrationsfællesskab (SAF), der er et samarbejde mellem Det Danske Spejderkorps og De grønne pigespejdere. Kontoret spiller derfor en central rolle i serviceringen af kursusadministrationen for mere end 35.000 spejdere landet over.

Dine arbejdsopgaver er centreret omkring tre områder:

  • 1. Kursus- og eventadministration for De grønne pigespejdere og Det Danske Spejderkorps

På kursus- og eventområdet vil dine primære arbejdsopgaver bestå i at administrere tilmeldinger og deltagerlister m.m. i vores medlemssystem. Du vil servicere frivillige med spørgsmål til bl.a. kursusområdet samt holde diverse frivillige udvalg ajourført med statistik over kursusudviklingen, samt relevante rapporter. Du kommer til at opslå event- og kursusannoncer på diverse medier herunder forskellige hjemmesider. Du vil ligeledes stå for at udvikle og optimere processer i kursusadministrationen.

Du er i daglig kontakt med spejdere både via telefon og mail. Arbejdet er tværgående mellem de to spejderkorps, og du er i tæt dialog med konsulenter i begge korps samt dine kollegaer i SAF.

Udbuddet af kursusaktiviteter er svingende over året, hvilket betyder at nogle perioder er meget travle og andre frigiver tid til at komme i bund med opgaver, der ellers hober sig op. Der kan forekomme arbejde på aftener og i weekender.

  • 2. Sekretariatsbetjening for Børne- og Ungdomsorganisationernes Landssamråd

Som sekretær for Børne- og Ungdomsorganisationernes Landssamråd vil du bl.a. stå for at udarbejde dagsorden og bilag forud for Samrådsmøderne, deltage på Samrådsmøderne som referent og praktisk hjælper, skrive og udsende referat efter Samrådsmøderne samt medvirke ved Samrådets udviklingsdage. Du vil ligeledes få ansvaret for at Samrådets Facebook-gruppe, skrive orientering på hjemmesiden efter Samrådets møder og vedligeholde Samrådets hjemmeside.

  • 3. GDPR-ansvarlig for SAF, De grønne pigespejdere og Det Danske Spejderkorps

Du får ansvaret for at sikre GDPR-compliance på kontoret samt for at udvikle værktøjer, der er med til at klæde de frivillige på til selv at kunne arbejde med forordningen ude i grupperne og enhederne. Teoretisk og praktisk erfaring med arbejdet med GDPR er en klar fordel, da besvarelse af henvendelser omkring GDPR, fra både frivillige og kollegaer er en del af hverdagen. Derudover vil du også blive inddraget i projekter i SAF, som skal være med til at optimere interne arbejdsgange.

Vi forventer at du:

  • er servicemindet og udadvendt
  • arbejder selvstændigt og er god til at håndtere travle perioder
  • er god til at netværke
  • har et godt overblik og er struktureret i din tilgang til arbejdsopgaverne
  • motiveres af et dynamisk og travlt miljø og ikke lader dig forstyrre af kontorstøj
  • er stærk i brugen af læringsplatforme, tilmeldingssystemer og IT-værktøjer generelt (Excel, officepakken
  • og CMS-systemer (ex. WordPress og Drupal))
  • har teoretisk viden om og praktisk erfaring med at sikre GDPR-compliance – og gerne i
  • foreningsregi.

Det er desuden en fordel, hvis du har kendskab til spejderlivet eller andet frivilligt foreningsarbejde og har erfaring fra en politisk styret organisation.

SAF er en lille organisation, hvor vi hjælper hinanden, så det er vigtigt, at du ikke er for fin til at give en hjælpende hånd, hvis det brænder på andre steder.

Vi tilbyder:

  • et udfordrende fuldtidsjob
  • en moderne arbejdsplads med flekstid og smukke omgivelser i et moderne storrumskontor
  • mulighed for at udvikle dig fagligt og personligt gennem dine opgaver
  • indblik i hvordan frivillige engagerer sig i udvikling af børn og unge
  • et stort kollegafællesskab med mange forskellige profiler
  • løn efter kvalifikationer

Du vil referere direkte til administrationschefen i SAF, Lisbeth Andersen, og indgå i teamet, der består af 9 fastansatte og 1 studentermedhjælper. Vi har til huse på Spejdercenter Holmen i nogle fantastiske omgivelser. Stemningen på kontoret er afslappet og humoristisk, og vi er beriget af en god frokostordning.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at henvende dig til administrationschef Lisbeth Andersen på tlf. 81 88 16 68 eller lia@korpskontoret.dk eller Sofie Gaardsøe (som går på barsel) på 32 64 00 76 eller sfg@korpskontoret.dk.

Ansøgningsfrist for stillingen er onsdag den 16. maj kl. 12.00. Ansøgningen inkl. CV sendes som én samlet pdf-fil til job@korpskontoret.dk. Skriv venligst ”Barselsvikar – Kursus” i emnefeltet. Vi forventer at afholde samtaler løbende, dog senest i uge 24 og 25.