Gruppehjemmeside

En god hjemmeside er essentiel for at skabe et stærkt førstehåndsindtryk for både potentielle medlemmer og frivillige. Sammen med de øvrige kommunikationskanaler skal jeres hjemmeside afspejle, hvorfor netop jeres pigefællesskab er byens bedste.

Fokus er på at præsentere gruppen som levende og attraktiv, uden at hjemmesiden skal opdateres hele tiden. Dette opnås med de rette billeder og tekster, som giver et klart billede af, hvad jeres gruppe står for.

Sådan opretter du gruppens hjemmeside

  • Send en mail: til hjemmeside@pigespejder.dk, hvor du anmoder om oprettelsen af jeres gruppehjemmeside.
  • I mailen skal du oplyse: 1) Gruppenavn (skal være gruppens officielle navn, som er kendt på Korpskontoret). 2) Navn og mailadresser på de redaktører, der skal have adgang til at opdatere siden. Gruppen bestemmer selv, hvem og hvor mange redaktører der skal oprettes.
  • Modtag loginoplysninger: Når din anmodning er behandlet, vil redaktørerne modtage et login og en vejledning via mail – normalt inden for en hverdag.
  • Kom i gang med at bygge hjemmesiden: Brug den medfølgende vejledning til at guide dig igennem hjemmesidens funktioner og opbygning. Vi anbefaler, at du læser hele vejledningen igennem først, så du har et klart billede af de enkelte funktioner.

Vejledning og ressourcer

Vejledning til gruppehjemmesider (pdf)
download-icon view-icon accordian-icon
Lav gode videoer til nettet (ppt)
download-icon accordian-icon
Skriv så det fænger til nettet (ppt)
download-icon accordian-icon

Videoguide – log ind første gang  

Få hjælp undervejs

Facebookgruppe: Deltag i gruppen Hjælp til gruppehjemmesider på pigespejder.dk, hvor du kan få hjælp og stille spørgsmål.

Email support: Har du spørgsmål? Send en mail til hjemmeside@pigespejder.dk, så hjælper vi dig videre.