Medlemsbekræftelse

Som gruppeleder, gruppekasser, medlemsansvarlig, bestyrelsesformand eller regionsledelsesmedlem, har du ansvaret for årligt at bekræfte gruppens medlemmer.
Det foregår i Medlemsservice.

Vigtige datoer

Medlemsbekræftelsen åbner denne gang 1. januar 2025.
Frist for at bekræfte medlemmerne er den 15. januar 2025. 

Hvorfor skal l bekræfte jeres medlemmer i Medlemsservice?

Medlemsbekræftelsen danner grundlag for korpsets økonomiske fundament. Det er på baggrund af de tal, gruppen sender ind, at korpset modtager drifts tilskud fra Dansk Ungdoms fællesråd (DUF). Derfor er medlemsbekræftelse så vigtig.

Læs først om krav til gruppedrift

Inden du går i gang, så læs kravene til den påkrævede dokumentation dvs.:

  • gruppens årsregnskab
  • gruppens generalforsamlingsreferat
  • aktivitetsoversigter
  • kontingentbetalinger til gruppen


Start med redigering af generalforsamlingsdato

Inden du begynder på selve medlemsbekræftelsen, skal du redigere datoen for seneste afholdte generalforsamling på gruppens stamblad. Når du udfylder medlemsbekræftelsen, skal du nemlig bekræfte denne dato og markere om der findes et godkendt referat fra mødet. Begge dele er et krav for, at medlemmerne i gruppen kan tælle med i korpsets ansøgning om tipsmidler.

Medlemsbekræftelse i Medlemsservice

For at komme til selve medlemsbekræftelsen skal du i sidemenuen til venstre vælge Medlemmer. I topmenuen skal du så vælge Statistik og Bekræft medlemstal. Er du medlemsadministrator i flere grupper, skal du vælge hvilken gruppe, du ønsker at arbejde med. Det gør du i øverste højre hjørne, før du går til medlemsbekræftelsen.

Bemærk, at du skal tage stilling til både alle jeres aktive medlemmer, men også de medlemmer, som har været medlem i mere end tre måneder i løbet af året og som nu er udmeldt. Disse udmeldte medlemmer tæller også med i indberetningen.

Hent hjælp til medlemsbekræftelse i Vejledning til Medlemsbekræftelse på medlemsservice.nu 

Spørgsmål eller udfordringer?

Hvis du løber ind i udfordringer med medlemsbekræftelsen, får du hurtigst svar på spørgsmålene, hvis du skriver til Medlemsservice’ frivillige support på medlem@pigespejder.dk.

Har du spørgsmål til kravene vedrørende medlemsbekræftelsen, kan du kontakte organisationskoordinatoren – se kontakt oplysninger her.