Vil du hjælpe brugerne af Medlemsservice?

Opgave

Hver dag bruger massevis af spejdere Medlemsservice, og indimellem opstår der problemer og fejl. Her træder de frivillige supportere til, og du kan blive en del af det stærke hold.

Medlemsservice er det essentielle værktøj, som grupper og kredse hos Danske Baptisters Spejderkorps, De grønne pigespejdere og KFUM-Spejderne bruger til medlemsregistrering samt til kommunikation med deres medlemmer og deres pårørende. Derudover kan grupperne benytte Medlemsservice til regnskab og kontingentopkrævning samt til arrangementstilmelding.
Projektgruppen bag Medlemsservice søger firstline-supportere til at hjælpe brugerne med at benytte Medlemsservice. Supporten er baseret på henvendelser på mail, og alle henvendelser registreres og håndteres i en såkaldt issuetracker. Man kan derfor altid hente hjælp hos en kollega eller søge i issuetrackeren efter tidligere henvendelser med samme problem.

Opgaverne i supporten er meget forskellige, med alt fra hjælp til nulstilling af et kodeord til hjælp med fejlsøgning i et regnskab. Der er god mulighed for at udvide sine kompetencer indenfor kundeservice, IT-support, men også at blive rutineret i bogføring.
Oplæring i supporten er efter spejdermetoden og træning på jobbet. Der vil være en introduktion til issuetrackeren, og de første par opgaver løses i fællesskab med en erfaren supporter, ligesom der vil være nogle erfarne supportere, du altid kan spørge til råds.
Du vil i starten få mulighed for at vælge først på de supportopgaver, der kommer ind i issuetrackeren. Vi forventer, at du bliver nysgerrig på at lære mere, og efterhånden vælger opgaver, der udfordrer dig lidt mere.

Arbejdet som frivillig supporter er ulønnet. Du arbejder sammen med et stærkt team af erfarne supportere, som har reference til projektgruppen. Arbejdsmængden varierer hen over året, men man skal påregne 2-3 timer om ugen, og i starten bør man bruge noget ekstra tid for at få noget rutine. Man skal selvfølgelig være opmærksom på, at supportbehovet ikke er jævnt fordelt over ugen eller henover året.

Hvis du er interesseret i at deltage som instruktør på kurser, skrive vejledninger, lave videovejledninger eller opdatere FAQ-databasen på Medlemsservice.nu er dette også en mulighed.

Vi forestiller os at du:

● Har et godt kendskab til Medlemsservice, og gerne vil tilegne dig ny viden om systemet.
● Er dygtig til at kommunikere, og kan forklare dig godt skriftligt til brugerne.
● Er god til at motivere dig selv, og kan finde gode løsninger sammen med brugerne.
● Gerne vil udvide dine kompetencer indenfor IT-support.
● Er serviceminded, og vil gerne hjælpe brugerne med at løse deres udfordring.

Som frivillig firstline-supporter får du:

● God, kyndig og faglig vejledning og sparring fra teamet af supportere.
● Muligheden for selv at tilrettelægge din tid og planlægge, hvornår du har tid til at hjælpe brugerne.
● Efter et år som aktiv supporter, en udtalelse til brug for studie eller jobsøgning.

Varighed

Antal personer vi søger

Hvad forventer vi af dig

Vi forestiller os at du: Har et godt kendskab til Medlemsservice, og gerne vil tilegne dig ny viden om systemet. Er dygtig til at kommunikere, og kan forklare dig godt skriftligt til brugerne. Er god til at motivere dig selv, og kan finde gode løsninger sammen med brugerne. Gerne vil udvide dine kompetencer indenfor IT-support. Er serviceminded, og vil gerne hjælpe brugerne med at løse deres udfordring.

Kompetencer du får

Som frivillig firstline-supporter får du: God, kyndig og faglig vejledning og sparring fra teamet af supportere. Muligheden for selv at tilrettelægge din tid og planlægge, hvornår du har tid til at hjælpe brugerne. Efter et år som aktiv supporter, en udtalelse til brug for studie eller jobsøgning. Interesseret?

Arbejdsform

Kontaktperson

KFUM-Spejdernes administrationschef Tue Skovgaard, tlf

Ansøgningsfrist

Vi søger, indtil de rette er fundet