I denne aktivitet skal der reflekteres og måske rykkes nogle grænser. Deltagerne skal huske badetøj, da en del af aktiviteten foregår i vand.
At lære at håndtere en kniv. At blive fortrolig med at snitte.
At smage på naturen. At lære om naturens planter. At udnytte naturens ressourcer.
At smage på naturen. At lære om naturens planter.
At være mere klimavenlig. At undgå kemi på kroppen.
At pigerne får kendskab til Verdenspigespejdercentrene.
At pigerne bliver beviste om, at forholdene er forskellige for børn i andre lande.
At træne kendskabet til knob gennem leg.
At samarbejde i patruljen. At overskride grænser.
At træne spejderfærdigheder på en sjov måde. At udfordre hinanden.
At lære om WAGGGS logo på en sjov måde.
At få viden om WAGGGS på en sjov måde.
At lære om lov og løfte. At lære om ting vi har til fælles med alle pigespejdere.
At lære om korpset. At få kendskab til vigtige spejderes funktioner.
At kende til Robert Baden Powell.
At lære om WAGGGS. Kendskab til Verdensspejderflaget og dets symbolik
At lære om WAGGGS. Kendskab til venstrehåndshilsenen på en sjov måde.
At bruge bålet til kreativitet.
At lære sig selv bedre at kende. At lære om kroppens muligheder og begrænsninger.
At håndtere dolken. At lave noget hurtigt over bål.
At samarbejde. At lære hvordan en hjerne ser ud. At opleve noget der ser ulækkert ud sagtens kan være lækkert.
At eksperimentere. At have det sjovt.
At bruge naturens materialer. At have det sjovt.
At samarbejde. At udfordre sig selv.
At blive god til at vifte med et grydelåg, så man kan gi´ bålet ilt.
At prøve noget nyt. At tænke ud af boksen.
At opnå ro og indre balance. At skabe noget i fællesskab.
At lære om lejrhygiejne på en sjov måde.
At lære om forgiftninger.
At kunne alarmere, hvis der sker en ulykke.
At lære førstehjælp.
At samarbejde og have det sjovt imens.
Kendskab til og viden om dyr.
At lære om optænding af bål i dårligt vejr.
At have det sjovt og grine.
At opleve og erfare hvad det vil sige at være handicappet. At få viden om hvad et handicap er.
At få kendskab til forskellige fobier. At give plads til forskelligheder.
At værne om naturen. At lære om havens fugle.
At lære om naturen. Kendskab til vandrensning.
At lære om vandkraft. At bruge naturen på naturens betingelser.
At bruge naturen på naturens betingelser. At nyde naturen. At udfordre sig selv.
At træne spejderfærdigheder. Konkurrence.
At lære orientering. Lære sit nærområde at kende. Kreativitet.
At have det sjovt, mens man bevæger sig.
At blive fortrolig med kniven. At have det sjovt. Være kreativ.
Fortrolighed med dolken. Fremme kreativitet. Opleve at komme i flow.
Kendskab til og læring om planter.
Klimaaktivisme. At sætte fokus på ikke at smide ting i naturen.
At finde ud af om brændet er tørt.
At mestre brug af dolk.
Selv at sy sine mærker på andre steder end spejdertrøjen.
At samarbejde og have det sjovt.
At lære om Tænkedagssymbolet
Lære om kroppen. Viden om bakterier og hygiejne.
Kendskab til kroppen. Lære om dråbesmitte.
At lave noget hyggeligt sammen. At fejre noget. At følge en opskrift.
At tænde lys i mørket. Udfolde sine kreative evner. Lære om forskellen på Allehelgen og Halloween
At have koder lettilgængeligt.
Kendskab til naturen.
At pigerne stifter bekendtskab med pigespejderværdierne.
At gøre smutterne bevidste om, at de kan gøre noget ved klimaforandringerne med det, de gør.
At lære hvad graffiti er. At sætte aftryk i naturen, som ikke ødelægger den.
Lære mørket at kende og være observant. Blive modig i mørket.
Aflæs klokken uden ur.
Nyde biodiversiteten
Være kunstnerisk og have sjov med kroppen
At få bevæget sig og have det sjovt samtidigt.
Altid at have en kop at drikke af.
At blive udfordret med knob.
Styrke pigernes kreativitet.
Samarbejde, udvikling af opmærksomhed og opnå indre ro.
At være kreativ.
Øve verdenshjørnerne
At pigerne møder røversprog og lærer at aflæse koden.
At lære om brændværdi af forskellige materialer. At øge kendskabet til sikkerhed.
At få viden om de forskellige båltyper. At lære opbygning af forskellige bål.
At blive fortrolig med ild.
Formålet med aktiviteten er at pigerne bliver trygge og fortrolig ved ild.
At kunne bygge en båre, der kan anvendes til nødtransport af tilskadekommen.
Dette er bygget op på samme måde som stikbold, dog med det twist at når en pige rammes, dør hun ikke – men har mulighed...
Formålet med aktiviteten er at give pigerne mulighed for at øve de knob, som de allerede har lært. Derudover er det også en samarbejdsøvelse pigerne...
Pigerne lærer om hvilke knob og besnøringer, som bruges i hvilke sammenhænge, og en lille historie bag dem.
Lære at bage brød over bål Det kan være svært at finde den rette temperatur til bagning i gryde over bål. Ofte er man tilbøjelig...
At lære at håndtere friske fisk.
At opleve, at snobrød kan laves på mange forskellige måder.
At lære at man sagtens kan bage uden mel.
At lære om affaldssortering.
At lære om vindenergi. At bruge sine hænder kreativt.
At lære hinanden bedre at kende. At øve sig i at spørge andre om noget.
At få kendskab til snegle.
Pigerne skal rundt i nærområdet have fokus på at følge et spor og være opmærksomme på, hvad de finder.
At være kreative. At sætte spor.
Naturkendskab At være kreativ
Pigerne skal på jagt for at fange krabber. Krabber kan godt virke lidt skræmmende, og de kan nappe lidt i fingrene, men pigerne skal udfordre...
Pigerne skal ud og udforske naturen og skovbunden. Hvad kan man finde af smådyr. Nogle dyr kender pigerne måske på forhånd, men de har aldrig...
Alle piger elsker en god kælketur, men hvad gør man, når der er lange udsigter til sne i Danmark? Så laver man da bare sin...
Pigerne skal på fantasiløb, og de skal have nogle gode oplevelser sammen og udfordres.
Man kan lave kunst på mange måder, og pigerne skal nu lære, at planter og blade fra naturen også kan bruges til kunst, og på...
Pigerne skal på sanseløb, og de skal blive bevidste om, hvornår de bruger de forskellige sanser.
Pigerne skal ud på skattejagt, hvor de skal prøve forskellige aktiviteter og komme rundt til forskellige steder. De skal sanse, løbe samarbejde og flere andre...
Pigerne skal have det sjovt, føle en samhørighed med deres forælder, og så skal de udfordres på at komme op i højden.
Pigerne skal få en forståelse for, hvor kødet i supermarkedet kommer fra, og hvordan man gør en fugl klar til at blive spist. TIP! Hvis...
Pigerne skal have fokus på æbler og på, hvor svært det kan være at spise uden hænder.
Pigerne skal have en oplevelse sammen – lidt ud over det sædvanlige. Her skal være fokus på hygge, men også hvad varmen kan gøre ved...
Mørket kan godt være lidt skræmmende, men pigerne skal her ud i mørket blive mere fortrolige med det og udforske området og stjernerne på himlen.
Det hemmelige er altid lidt mere spændende. Pigerne skal lære, hvordan de kan sende hemmelige beskeder til hinanden.
Samarbejde. At skabe, udvikle og tænke logisk.
Formålet er, at pigerne får viden om de forskellige træsorters brændværdi gennem brændesangen.
At lære pigerne hvordan og hvad man pakker til en lejr.
Pigerne skal hjælpe prinsessen, der er taget til fange af den onde onde heks.
Dette er et løb, hvor pigerne får kendskab til den store verden, de lever i.
Gennem stjerneløbet bliver pigerne bl.a. bevidste om, hvor meget energi de indirekte bruger når de køber forskellige varer i butikkerne.
Pigerne opdager, at det ikke er ligemeget, hvad vi gør med vores affald.
Hvad sker der egentlig med vores affald når vi smider det ud? Det opdager pigerne her på egen krop.
Hvor meget ved du egentlig om træ?
Det er ikke ligegyldigt for miljøet om vi køber økologisk eller ej, eller om vi vælger de æbler der har mest indpakning eller ej...
Pigerne lærer om forholdene i et andet land mens de har det sjovt.
Kan du dine landslejrmaskotter? Ellers kommer du til det nu.
Få viden om CO2. Kendskab til Verdensmål 13
Pigerne lærer at tænke selvstændigt og logisk, og får samtidig brug for at samarbejde.
Aktiviteten giver et øget kendskab til kirkens rum, og de symboler der omgiver det.
Tankestarteren er et oplæg til den gode samtale om de store spørgsmål i livet, dvs en måde at sætte tanker og samtalen i gang med...
At synliggøre tid. At eksperimentere.
Hvis man ikke har mulighed for at bruge et ur, kan man fremstille et selv, ved hjælp af solens rotation omkring jorden.
Gennem et løb afprøver pigerne hvordan de skal håndtere en dolk, og hvilke regler de skal følge.
Pigerne bliver udfordret og lærer at udfordre sig selv.
Pigerne bliver udfordret på deres spejderfærdigheder.
Pigerne skal være feer for en dag. Sammen med feerne lærer de, at alle ikke er lige gode til det hele, men hvis de samarbejder,...
Pigerne får kendskab til, hvordan andre piger lever i hele verden.
Pigerne får på en sjov måde medbestemmelse i, hvordan deres teaterstykke skal udforme sig.
Pigerne oplever på en sjov måde, den organisation de er del af som pigespejdere.
At øve sig i at løse opgaver i samarbejde og vælge til fællesskabets bedste.
En kreativ aktivitet, der gør det sjovere at skulle lære at binde knob.
Pigerne skal udfordre sig selv og blive bevidste om, hvad de hver især kan. På den måde bliver de mere bevidste om deres egne evner...
Pigerne lærer om forholdene i et andet land ved at opleve, hvordan det er at være børn dér.
Pigerne træner deres hukommelse og lærer samtidig om forskellige afrikanske dyr.
Pigerne lærer at lytte og samarbejde på en sjov måde.
Pigerne får rørt sig, mens de har det sjovt sammen.
Pigerne lærer at bruge deres pioneringsfærdigheder i praksis.
Pigerne bliver bevidste om, at man ikke behøver at smide alt i skraldespanden - noget kan sagtens genbruges.
Pigerne får forståelse for, at tid ikke kun er et tal, som aflæses på et ur.
Pigerne lærer at dele med andre, og de lærer at se på retfærdighed og uretfærdighed på en anden måde.
At have det sjovt. At skærpe opmærksomheden.
At have det sjovt sammen. At træne iagttagelse.
Pigerne får brugt deres morsefærdigheder i en sjov konkurrence.
Pigerne får brugt deres morsefærdigheder på en sjov måde.
At have det sjovt og røre sig.
At have det sjovt. At understøtte læring om Afrika (Zambia).
At bevæge sig. At træne hukommelsen. At have det sjovt.
Pigerne lærer naturen og de forskellige slags træer at kende.
At have det sjovt.
Pigerne lærer naturen at kende.
At træne verdenshjørner.
Pigerne bruger deres viden om kompasretningerne til kreativ udfoldelse.
Pigerne samarbejder om at finde de rigtige steder.
At træne orienteringssansen. At lære verdenshjørnerne.
På en sjov måde lærer pigerne at bruge deres kompas.
Pigerne lærer deres verdenshjørner at kende på en sjov og udfordrende måde.
Pigerne træner deres hukommelse og kendskab til de forskellige kompasretninger.
At blive fortrolig med verdenshjørnerne. Øve orientering.
At genkende knob uden at kunne se. At øve knob.
Pigerne får endnu mere styr på deres knob og de lærer at samarbejde.
Pigerne får brugt deres knobfærdigheder og lærer at samarbejde og stole på hinanden.
Pigerne lærer at kaste med redningsreb på en sjov måde.
Pigerne får brugt deres knob på en sjov måde, hvor det gælder om at fange hinanden.
Kender pigerne deres knob?
Pigerne har det sjovt sammen.
Pigerne lærer at være hurtige og samtidig samarbejde.
Pigerne lærer at samarbejde og tage hensyn til alle på holdet.
Pigerne lærer at samarbejde og oplever, hvilke kræfter de selv besidder.
Pigerne lærer at være hurtige og forsigtige på samme tid.
Pigerne skal føle forskellige ting og finde ud af hvilket formål tingene har.
At skærpe opmærksomheden. At lave hovedregning.
Pigerne lærer at bruge andre sanser end synet til at identificere forskellige objekter.
En anderledes kimsleg, hvor pigerne skal se på ting gennem skum.
Pigerne lærer at disponere og samarbejde, samt huske ting de har set.
Kimsleg hvor pigerne både bliver udfordret på deres kreativitet, balance og hukommelse.
Hvor hurtige er I til at finde en masse skøre ting?
Pigerne får trænet deres deres mørke/lys-syn mens de skal lægge mærke til og huske forskellige ting.
At træne opmærksomhed på detaljer. Træne hukommelsen.
Sjov leg, hvor det handler om at reagere hurtigt.
En hyggelig leg hvor det er en god idé at have godt styr på hinandens navne - ellers får I det.
En sjov måde at lære navne på.
En god måde at lære hinandens navne på i f.eks. en ny patrulje.
Pigerne bliver fortrolige med de forskellige verdenshjørner på en sjov og aktiv måde.
At lære, at ting kan gøres omvendt af det man plejer.
At have det sjovt
Pigerne oplever, at det ikke er farligt at færdes ude i mørke.
At lære at argumentere for en sag.
Pigerne lærer at stole på hinanden og overskride sine grænser.
At træne opmærksomheden. At øve morse.
Pigerne oplever at lede andre i en leg.
Pigerne lærer, hvordan det er at være blind og bruge sine hænder som øjne.
Pigerne lærer at gøre rent efter sig selv, og hvor vigtigt dette er.
At afprøve og måske overvinde sine grænser.
Pigerne oplever, at de selv kan en masse ting. De bliver i stand til at hjælpe mere til der hjemme.
Naturens materialer bliver brugt til at skabe lyde og musik.
Det bliver synligt hvor stærke naturens kræfter egentlig er.
Naturens materialer bruges til at skabe lyde og musik.
Naturkendskab. Lære om insekter. Fortrolighed med smådyr.
Pigerne får en grundlæggende forståelse for begrebet næstekærlighed og får redskaber til at tænke over at være god ved andre i deres hverdag.
Pigerne bliver bevidste om vejrets omskiftelighed.
Aktiviteten giver pigerne en bevidsthed om, at naturens ressourcer kan bruges til mange forskellige formål.
Pigerne lærer at tænke over nødvendigheden af forskellige elementer på en lejrplads samtidig med, at de overvejer den mest hensigtsmæssige placering af disse elementer.
Pigerne lærer at overleve i naturen og arbejder med naturen som ressource.
At lære om hvilket tøj, der passer til hvilket vejr på en sjov måde.
Kendskab til kort
At lære hvad en bøn er. At øve sig i at bede.
Pigerne lærer at have tillid til hinanden.
At forberede sig til at sove i telt.
Pigerne bliver bevidste om, at vand er en ressource vi skal passe på. De oplever, hvor meget vand de selv bruger i hverdagen.
Pigerne bliver bevidste om, at der findes mange dyr og planter omkring os. Ikke kun dem, vi umiddelbart kan se.
Pigerne bliver bevidste om naturens og planters udvikling.
At pigerne får viden om usynlig skrift samt lærer at lave usynlig skrift selv.
At pigerne stifter bekendtskab med tegnsprog og lærer nogle basale fagter.
At pigerne lærer, hvordan en rebus fungerer. Gennem en lille leg får de selv lov til at prøve kræfter med at lave og aflæse en...
At pigerne får en forståelse af, at det er utroligt svært og begrænsende ikke at kunne tale, men at man faktisk kan kommunikere overraskende meget...
At pigerne både lærer nogle nye koder og samtidig får en opsummering af nogle af de koder, som de tidligere har lært.
At afprøve kommunikationsmiddel fra gamle dage.
At give spejderne mulighed for at afprøve de knob, de har lært, uanset om det er mange forskellige slags eller blot nogle enkelte.
Vedligeholde knob og samarbejdsøvelser.
At repetere knob på en sjov måde. At træne knob.
At repetere knob på en sjov måde.
At illustrere hvad der sker, hvis noget kludrer sammen.
At huske, lære eller repetere knob og prøve sig frem.
At lære og/eller repetere knob gennem leg.
Øve brændehugning.
Lære at arbejde præcist med en økse
Pigerne benytter deres kreativitet til at lave deres helt egen personlige vandrestav med pynt og mønstre i træet.
Pigerne øver sig med dolken.
At mestre dolk og sav. At være kreativ.
At øve håndtering af dolk. At yde for at nyde.
At lave et simpelt komfur.
At blive opmærksom på nedbør.
At være opmærksom i naturen. At opøve iagttagelsesevnen.
At lære forskellige dyr at kende.
At turde lade sig overraske og acceptere de ingredienser, andre har valgt.
Lære at man ofte selv kan fremstille varer, som man typisk køber i supermarkedet.
Lære spejderne, at man kan blive inspireret fra andre kulturer eller steder og overføre det til et bålsted.
At prøve en anderledes måde at bage kage.
At prøve nye måder at bage på. At samarbejde.
Naturkendskab ved at bruge naturens planter. At få nye smagsoplevelser.
Formålet med aktiviteten er at give spejderne mulighed for at lære, hvad der er stabilt og ustabilt.
Formålet med denne aktivitet er at anvende sine basisfærdigheder og forsøge sig med pionering på en sjov ny måde.
At give pigerne et indtryk af, hvordan man kan bygge en lejrplads før de går op i fuld skala med store rafter. Aktiviteten kan også...
At se hvordan et agern eller en kastanje vokser sig til et træ.
At udnytte naturens ressourcer på en kreativ måde.
At pigerne øver sig i at tænde et bål